آشنایی با سینمای ایرلند شمالی

به گزارش بلاگ پو، سینمای ایرلند شمالی (Cinema of Northern Ireland) به کارگردانان، بازیگران و بدنه سینماگران متولد منطقه ایرلند شمالی در قلمرو پادشاهی متحد اشاره دارد.

آشنایی با سینمای ایرلند شمالی

خبرنگاران - مهدی تهرانی: کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی قلمرو پادشاهی متحد را تشکیل می دهند. سهم سینماگران اسکاتلند، انگلیس، ولز و ایرلندشمالی در سینمای بریتانیا و تاثیر آن بر سینمای دنیا طی 2 دهه 20 تا 40 مشهود است.

سینمای ایرلند شمالی بدنه کوچک و محدودی دارد. آنچه که به عنوان فیلم مستقل یا فیلم بلند و مستند در این منطقه ساخته شده عمدتاً به مسائل سیاسی آن اشاره داشته است. با این همه از سال 1998 بدینسو با برقراری صلح این فرایند بهتر شده و در آثار سینمایی محدود ایرلند شمالی به موضوعات دیگر نیز پرداخته شده است.

به نام پدرساخته جیم شریدان | دانیل دی لوئیس

  • فیلم های فیلمبرداری شده در ایرلند شمالی

بازی پاتریوت/ هنسی/ متعلق به شیطان/ والاحضرت/ شهر اخگر/ کریستوفر و نوعش/ نیایش برای مرگ/ مرد ناجور/ به نام پدر/ گرسنگی/ پنج دقیقه از بهشت/ پنجاه مرده متحرک/ بازی گریه /بستن حلقه /بمب گیلاس/ کال/ بوکسور/ یکشنبه خونین /71

  • جشنواره فیلم بلفاست

فستیوال بین المللی فیلم بلفاست علیرغم نوپا بودن یکی از مهمترین جشنواره های سینمایی اروپای غربی است. این جشنواره در سال 1994 افتتاح شد. و برپایی آن سالیانه در ماه آوریل می باشد. جشنواره به لحاظ جذب مخاطب نیز هر ساله بین 15 هزار تا 25 هزار نفر مخاظب دارد. از سال 2010 برای نخستین بار جایزه های سفالی مشهور به جایزه سینک به برندگان جشنواره تعلق گرفت.

منابع

VERTIGO | In the Name of the Father www.closeupfilmcentre.com

Irish filmmaker Jim Sheridan to receive Gregory Peck Award. IrishCentral.com

https://www.hamshahrionline.ir/news/275699/آشنایی با سینمای بریتانیا

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29415

به "آشنایی با سینمای ایرلند شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سینمای ایرلند شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید