آموزش عالی بعد از کرونا دچار زلزله سهمگینی خواهد شد ، خداحافظی دانشجویان با دانشگاه های پولی!

به گزارش بلاگ پو، پروفسور بازاریابی دانشگاه نیویورک پیش بینی می نماید که بعد از ریشه کن شدن ویروس کرونا دیگر دانشگاه ها به حالت اولیه خود برنخواهند گشت.

آموزش عالی بعد از کرونا دچار زلزله سهمگینی خواهد شد ، خداحافظی دانشجویان با دانشگاه های پولی!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اسکات گالووی به غیر از اینکه در کالج کسب وکار اشترن دانشگاه نیویورک تدریس می نماید، سابقه جالبی نیز در پیش بینی دارد. او که نویسنده کتاب چهار: DNA پنهان آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل است، زمان زیادی را برای فکر کردن در خصوص آینده صرف می نماید. وی چندی پیش پیش بینی کرد که آمازون، فروشگاه زنجیره ای خرده فروشی و عمده فروشی مواد غذایی هول فودز مارکت را خواهد خرید و این اتفاق دقیقا یک ماه بعد رخ داد.

او همچنین یکی از کسانی بود که اعلام نمود وی ورک با پیوستن به بورس خود را به ورطه نابودی خواهد کشید. وی ورک یک شرکت آمریکایی است که فضا های کار مشترک برای استارت آپ های فناوری ارائه می دهد و به کارآفرینان، نویسندگان آزاد و کسب وکار های کوچک و عظیم خدمات می دهد.

وی هم اکنون پیش بینی دیگری نموده و گفته است که آموزش عالی بعد از کرونا دچار زلزله سهمگینی خواهد شد. به این شکل که موسسات آموزشی برتر بعد از یک افت شدید دوباره قوی تر از قبل به کار خود ادامه خواهند داد و دانشگاه های سطح دوم احتمالا هرگز باز نخواهند شد.

به گفته وی، دانشگاه ها هم اکنون شاهد تغییرات چشمگیر بوده اند. همه گیر شدن ویروس کرونا کالج ها و دانشگاه های دنیا را وادار به تدریس از راه دور و لابراتوار ها و کنفرانس های دانشگاهی را به ویدئو چت و به اشتراک گذاری اسناد نموده است. بسیاری از دانشجویان از این شرایط راضی نیستند و از دانشگاه هایی مثل ایندیانا، پرودو، میشیگان، جورج واشنگتن، بوستون و براون شکایت های زیادی شده و دانشجویان خواهان برگرداندن شهریه هایشان شده اند؛ و این تازه مقدمه ای بر تحولی عظیمی است.

گالووی با اشاره به افزایش شهریه ها و هزینه های دانشجویان و بالا رفتن بدهی آن ها گفت: دانشگاه ها زمام امورشان را از دست داده اند و اکنون به برندی تجملی در مقابل کارمندان دولتی تبدیل شده اند. اما مردم کم کم متوجه می شوند که کلاس های درسی که به صورت مجازی شرکت می نمایند، ارزش شهریه هنگفت شان را ندارد.

دانشگاه های شهریه ای در شیب زوال

این در حالی است که بعضی روسای دانشگاه ها به این موضوع پی برده اند. کریستینا پکسسون، رئیس دانشگاه براون، به تازگی در مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت: بیشتر دانشکده ها و دانشگاه ها وابسته به شهریه هستند و بسته ماندن آن ها در پاییز آینده به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا، به معنی از دست دادن نیمی از درآمدشان است.

روزنامه بوستون گلوب نیز در مقاله اخیر خود گزارش داده که دانشگاه های پولی با مسائل جدی اقتصادی روبه رو هستند. براساس تحقیقات صورت گرفته، حتی قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا حدود 13 موسسه آموزش عالی در نیوانگلند با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند و در عرض 6 سال گذشته سرنوشت شان در هاله ای از ابهام قرار گرفته اما تعداد این موسسات هم اکنون به 25 مورد رسیده است.

گالووی پیش بینی می نماید که سال جاری سال هولناکی برای مصرف نمایندگان نهایی از جمله موسسات آموزشی باشد و به همین دلیل به دانشجویانی که قرار است از پاییز سال جاری دوره کارشناسی خود را به ویژه در رشته های مربوط به کسب وکار آغاز نمایند، پیشنهاد کرد که یک سال منتظر بمانند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26423

به "آموزش عالی بعد از کرونا دچار زلزله سهمگینی خواهد شد ، خداحافظی دانشجویان با دانشگاه های پولی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش عالی بعد از کرونا دچار زلزله سهمگینی خواهد شد ، خداحافظی دانشجویان با دانشگاه های پولی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید