برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور منتشر شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، زیست بوم فناوری و نوآوری در سال های اخیر با حمایت های صورت گرفته رشد خوبی را تجربه نموده است، تعداد زیادی از محققان ایرانی غیر مقیم به کشور بازگشته اند و رونق بخش فعالیت های استارتاپی و دانش بنیان شده اند. در شرایطی که اخباری نامعتبر سعی در ارائه آماری نادرست از مهاجرت دانشجویان تحصلینموده دارند، خوب است نگاهی به آمار بازگشت متخصصان و محققان به کشور نیز داشته باشیم. متخصصانی که به کشور بازگشتند و در کمک گر زیست بوم فناوری و نوآوری شدند.

برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور منتشر شد

بنابراین در دومین جلد از کتابی که با همت گروهی از کارشناسان رصد خانه مهاجرت ایران گردآوری شده به برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور می پردازد. برنامه ای که برای بهره مندی از دانش و تجربه محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه هایی مانند پسا دکتری، فرصت مطالعات، اساتید مدعو و تاسیس شرکت های فناور طراحی شده است.

همچنین در سرفصل های گوناگون کتاب درباره اهداف برنامه، پایگاه های تخصصی و همکار در حوزه های پژوهشی و همچنین فناورانه، نتایج و خروجی برنامه و بازتاب آن در رسانه های خارجی توضیحاتی ارائه شده است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25554

به "برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید