بهترین استارتاپ های حوزه سلامت در سال 2020

به گزارش بلاگ پو، بیش از 200 استارتاپ حوزه سلامت در سال 2020 پیروز به جذب سرمایه شده اند. هر یک از این استارتاپ های شگفت انگیز ممکن است به یک ایده عالی عظیم جهانی تبدیل گردد. این شرکت ها دو دسته هستند؛ استارتاپ های حوزه سلامت با تمرکز بر تشخیص داروی جدید و شرکت های نرم افزاری حوزه سلامت. رصد نوآوری های مهم در صنعت سلامت از اقدامات لازم است که باید توسط علاقه مندان به این صنعت به طور مستمر انجام گردد. در ادامه با فعالیت برخی از این استارتاپ ها آشنا می شویم .

بهترین استارتاپ های حوزه سلامت در سال 2020
  • Verge Genomics

که توسط آلیس ژانگ و جیسون چن تاسیس شده، در صدر لیست بهترین استارتاپ های حوزه سلامت در سال 2019 واقع شده است. Verge Genomics به وسیله فرایند آزمایش آنلاین پزشکی سعی بر نجات جان انسان ها دارد. سالانه میلیاردها دلار برای آزمایش داروهایی که موثر نیستند، هزینه می گردد. تخمین زده می گردد که برای پیروزیت یک دارو در بازار، 1.3 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و تاییدیه FDA هزینه می گردد. Verge Genomics از یک رویکرد منحصر به فرد به وسیله هوش مصنوعی برای معین اینکه کدام داروها احتمال پیروزیت بالاتری دارند، استفاده می نماید. این شرکت تصمیم دارد با این رویکرد نوآورانه به صنعت بزرگ داروسازی به وسیله تشخیص اینکه چه دارویی پیروز به اخذ تاییدیه FDA شده و چه دارویی شانس پایین پیروزیت دارد، یاری کند.

  • HealX

به وسیله آزمایش داروهای فعلی با استفاده از هوش مصنوعی، سعی دارد دارو و درمان های جدید برای بیماری های نادر ایجاد کند. فناوری شرکت HealX باعث پیروزیت این شرکت در فراوری دارویی برای بیماری Fragile-X در کمتر از 18 ماه و آمادگی سریع برای انجام تست های کلینیکال شد. در یک مورد خاص، HealX توانست 80درصد زمان کمتری برای رسیدن به آزمایشات انسانی نسبت به فراورینماینده داروهای معمولی صرف کند که باعث تبدیل HealX به یکی از نوآورترین استارتاپ های حوزه سلامت شد. این شرکت دارای HealNet ، یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین بانک های اطلاعاتی بیماری های نادر در دنیا است. HealX ادعا می نماید که پایگاه داده آنها بیش از یک میلیارد اطلاعات مستند از بیماری های نادر، بیماران و داروهایی که قبلا استفاده شده را در بر می گیرد.

  • Embleema

به تازگی یک شبکه blockchain مراقبت های بهداشتی منطبق با قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت را راه اندازی نموده است که به بیماران امکان دسترسی و اشتراک سوابق پزشکی با محققان و پزشکان را می دهد. علاوه بر این، این راه چاره جدید به بیماران یاری می نماید تا داده های خود را تلفیق نموده و حتی از به اشتراک گذاری آن با اشخاص مختلف مانند محققان دارویی، آژانس های بازاریابی و غیره سود ببرند. بیمارانی که از این سیستم عامل استفاده می نمایند، در ازای به اشتراک گذاری داده های پزشکی خود با محققان می توانند درآمد به صورت رمزارز داشته باشند. فناوری شگفت انگیز Embleema با تحول صنعت داده های پزشکی، برای بیماران و محققان پیروزی بزرگی محسوب می گردد.

  • Alector

با ترکیب پیشرفته ترین فناوری آنتی بادی و اکتشافات جدید در زمینه عصب ایمونولوژی، ماموریت جدیدی در مبارزه با بیماری های عصبی را دنبال می نماید. طبق گفته Pitchbook ، فناوری آنتی بادی این شرکت باعث فراوری و معتبر ساختن داروهای آنتی بادی با ویژگی های عملکردی مانند اهداف تغییر بیماری و ایجاد درمان جدید برای بیماری آلزایمر و دیگر اختلالات عصبی و توانمند سازی پزشکان در مهار سیستم ایمنی بدن در مبارزه با زوال عقل و فراوری عصب می گردد. Arnon Rosenthal، مدیر عامل این شرکت امیدوار است که راه چاره او باعث تقویت و احیای سلول های ایمنی در مبارزه و احتمالا درمان این بیماری ها گردد. تمرکز فعلی Alector روی مبارزه با آلزایمر با ایجاد روش های درمانی با آنتی بادی است که می تواند به جلوگیری از تخریب نورون های عصب یاری کند.

  • BenevolentAI

مدعی است با استفاده از هوش مصنوعی برای رمزگشایی فرآیندهای مولکولی مرتبط با بیماری های خاص، می تواند درمان های دارویی ویژه را برای بیماران خاص ترکیب کند. در حال حاضر، این شرکت قادر به درمان بهتر و امیدوارانه تر بیماری هایی است که نسبت به درمان ها بی پاسخ بوده اند. از پلتفرم BenevolentAI برای ایجاد روش های درمانی برای بیماری های لاعلاج مانند بیماری نورون حرکتی، بیماری پارکینسون، گلیوبلاستوما و سارکوپنی استفاده می گردد. با طراحی بیش از 20 برنامه دارویی، این شرکت اخیرا قصد خود برای نوآوری در سایر زمینه های تخصصی مانند مواد پیشرفته، کشاورزی و ذخیره انرژی را اعلام نموده است.

  • K

یک اپلیکیشن رایگان سلامت هوش مصنوعی منطبق با قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت است (در اندروید و IOS قابل دسترسی است) که اطلاعات کاربران را در خصوص پیشینه پزشکی و شرایط مزمن آنها به صورت ناشناس جمع آوری می نماید. این نرم افزار با تجزیه و تحلیل داده های صدها هزار بیمار در بانک اطلاعاتی ناشناس خود، از هوش مصنوعی برای ارائه بینش و نکاتی درمورد چگونگی مدیریت بهتر شرایط پزشکی افراد استفاده می نماید. هر کاربری می تواند علائم و بیماری های خود را برای دیدن لیستی از تشخیص های احتمالی در این اپلیکیشن وارد کند. از همه مهم تر، بر اساس اطلاعات وارد شده، به کاربران گزینه ارتباط با متخصصان مناسب در محل اقامت شان نشان داده می گردد. با بیش از یک سوم از کاربران اینترنت که برای تشخیص شرایط پزشکی از اینترنت استفاده می نمایند، این پایگاه داده، بازی را برای صدها میلیون نفر در سراسر دنیا تغییر خواهد داد.

  • Hu-manity.co

به کاربران اجازه می دهد تا داده های بیمار خود را به طور مستقیم با قطع واسطه به صنعت داروسازی بفروشند. مأموریت این شرکت ایجاد یک حقوق بشری غیر متمرکز جدید با استفاده از فناوری اختصاصی blockchain و اعلام توانایی فروش داده های پزشکی فرد، به عنوان سی ویکمین حقوق بشر استHu-manity.co . در حال راه اندازی یک برنامه جدید تلفن همراه است که به کاربران اجازه می دهد داده های پزشکی خود را برای تحقیقات پزشکی یا اهداف بازاریابی بفروشند یا اجاره دهند. هر فرد می تواند پروفایل مشخصات پزشکی شخصی خود را ایجاد کند که توسط محققان داروسازی که به دنبال افراد خاص برای شرکت در مطالعات یا آزمایش های پزشکی هستند، قابل جستجو باشد. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد تا در ازای داده ها و مشارکت خود، مستقیما در داخل برنامه پول دریافت نمایند. در صورت پیروزیت، Hu-manity.co باعث شفافیت زیادی در بازار سوابق پزشکی می گردد.

  • Prognos

با 16 میلیارد پرونده مرتبط با 185 میلیون بیمار، ثبت Prognos بزرگ ترین پایگاه داده یکپارچه از چند منبع تشخیص بالینی است. Prognos با استفاده از زیرساخت های منطبق با قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت و جمع آوری و عادی سازی آنها، تفسیر بالینی از داده های تشخیص بالینی را ارائه می نماید. این پلتفرم هوش مصنوعی از الگوریتم های بالینی با بیش از 30 شرط استفاده می نماید تا پیش بینی اولیه ابتلا به بیماری، احتیاج به طرح درمانی، فرصت های آزمایش بالینی موجود، آشکارسازی شکاف های مراقبتی و نشان دادن خطر را ایجاد کند. از ترکیب این منابع می توان هشدارهایی ایجاد کرد که به بیماران در یافتن بهترین درمان ها در سریع ترین زمان ممکن، بهبود مدیریت موارد ابتلا و پیشرفت سریع در مطالعات بالینی یاری می نماید.

  • Tempus

Tempus نیز مانند پروگنوس امیدوار است که بتواند از داده های بیماران قبلی در ارائه خدمات به بیماران فعلی استفاده کند. Tempus بزرگ ترین کتابخانه داده های بالینی و مولکولی در دنیا را به همراه یک سیستم عامل برای دسترسی آسان و مفید به داده ها با موضوع سرطان ایجاد نموده است. محققان و پزشکان می توانند از این مجموعه بهره مند شوند. محققان می توانند برای ظاهر ساختن الگوهای بیماری ها و درمان شان از آن استفاده نمایند. پزشکان می توانند برای اختصاصی سازی درمان سرطان برای هر بیمار از آن استفاده نمایند.

  • Paige

با استفاده از الگوریتم های جدید یادگیری عمیق، شبکه های عصبی مصنوعی و مدل های فراوریی که قادر به یادگیری کارآمد از داده های بصری و بالینی هستند، Paige در حال استفاده از اطلاعات ده ها هزار اسلاید پاتولوژی برای تغییر تشخیص بالینی و درمان سرطان است. این شرکت در حال حاضر برای یاری به این فرایندها در حال توسعه ماژول های خاص بیماری است که به این فرایند یاری کند. متخصصان پزشکی می توانند از این داده ها برای ارزیابی دقیق تر و برنامه ریزی درمان استفاده نمایند.

  • Flatiron Health

یک ارائه دهنده خدمات فناوری پزشکی است. این شرکت با استفاده از داده های ناشناس بیماران، آزمایشگاه ها، منابع تحقیقاتی و شبکه های پرداخت نماینده ، به یکی از منابع اصلی برای کسانی که تحقیقات انکولوژی انجام می دهند، تبدیل شده است. با استفاده از پایگاه داده بزرگ خود در Oncono Cloud، که شامل میلیارد ها نقاط داده از میلیون ها بیمار مبتلا به سرطان است، محققان می توانند راه های بهبود نتایج آزمایشات بالینی، بهینه سازی ارزیابی صلاحیت آزمایش بالینی و امکان نوآوری در تحقیقات شرکت های دارویی را بیاموزند.

  • Onkos Surgical

در حال توسعه تیم تحقیقاتی انکولوژی جراحی (SORT) است. SORT نتایج عملکردی، روانشناختی و انکولوژیکی عضلات اسکلت جراحی و دیگر انواع سرطان را جمع آوری می نماید. این شرکت همچنین مدافع قوی ایمپلنت های چاپی سه بعدی است و در حال یادگیری روش های استفاده از این فناوری سه بعدی برای آماده سازی جراحان برای جراحی های سرطان است.

Bay Labs, Inc از ترکیب یادگیری عمیق هوش مصنوعی با تصویربرداری قلبی و عروقی، به منظور بهبود تشخیص و مدیریت بیماری های قلبی و عروقی استفاده می نماید. این شرکت با استفاده از فناوری های خود، سعی در ارائه آموزش های مقرون به صرفه به مختصصان پزشکی در خصوص چگونگی انجام و تفسیر اکوکاردیوگرام ها که یک زمینه بسیار تخصصی است، دارد. آنها امیدوارند که چنین آموزش هایی در دسترس همه متخصصان پزشکی قرار گیرد و مراقبت بیشتری از بیماران در درمان بیماری های قلبی ارائه گردد.

  • Bay Labs

به عنوان یکی از امید بخش ترین استارتاپ های هوش مصنوعی در گروه تأثیرات اجتماعی در رویداد رقابت NVIDIA در سال 2017 شناخته شد.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: مجله شنبه
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26886

به "بهترین استارتاپ های حوزه سلامت در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین استارتاپ های حوزه سلامت در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید