خبرنگاران استاندار: فاصله اجتماعی در حمل ونقل عمومی پایتخت به حداقل رسید

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- استاندار تهران گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به حداقل رسید و این موضوع می تواند زنگ خطری برای شیوع بیشتر ویروس کرونا بین مردم باشد.

خبرنگاران استاندار: فاصله اجتماعی در حمل ونقل عمومی پایتخت به حداقل رسید

انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: به مسئولان شهرداری تهران در مورد رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل ونقل عمومی شامل اتوبوس ها و مترو تذکر داده شده و مکاتبه هایی در این زمینه اجرا شده است.

وی ادامه داد: فیلمی از ازدحام مردم در ناوگان حمل ونقل عمومی هم گرفته شده و برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و مقرر شده است تا آنان نیز تذکرهای لازم را به مسئولان شهرداری بدهند.

محسنی بندپی تاکید نمود: اگر دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نگردد، دچار مسائلی می شویم که شاید کنترل آن از مدیریت ما خارج گردد.

افزایش 3.5 درصدی مراجعه به مراکز درمانی

استاندار تهران گفت: مراجعه مردم تهران به مراکز درمانی 3.5 درصد افزایش یافته اما این موضوع به منزله این نیست که تعداد بیماران یا مرگ ومیر ناشی از کرونا افزایش یافته است.

محسنی بندپی افزود: دو شاخص شامل تعداد افراد بستری شده و مرگ ومیر ناشی از کرونا به طور مرتب کنترل می گردد و تعداد بستری ها نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی توضیح داد: رعایت نکردن فاصله اجتماعی زنگ خطری است که طی یکی دو هفته آینده اگر ادامه پیدا کند، احتمال افزایش میزان بستری ها وجود دارد که نگران نماینده است.

محسنی بندپی گفت: نحوه استفاده از ماسک در مترو مطلوب است و براساس آنالیز های اجرا شده بیش از 90 درصد مردم از ماسک استفاده می نمایند اما فاصله اجتماعی رعایت نمی گردد.

وی بیان نمود: اصناف و اتحادیه های کجاز باید با رعایت اصول بهداشتی، فاصله اجتماعی و نظارت و پایش عملکرد خود به ما یاری نمایند تا شرایطی پیش نیاید که مجوزهای فعالیت آنها را دوباره بازنگری کنیم.

وی توضیح داد: اتحادیه هایی نظیر دارندگان تالارهای عروسی که به دنبال مجوز بازگشایی هستند اگر این اطمینان را ایجاد نمایند که فعالیت آنها براساس رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت و کنترل باشد، به آنان اجازه فعالیت داده می گردد.

به گزارش خبرنگاران و براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 200 هزار و 262 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 120 نفر طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 9 هزارو 392 نفر رسیده است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28945

به "خبرنگاران استاندار: فاصله اجتماعی در حمل ونقل عمومی پایتخت به حداقل رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: فاصله اجتماعی در حمل ونقل عمومی پایتخت به حداقل رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید