رونمایی از اولین پردازنده 32 هسته ای جهان

به گزارش بلاگ پو، شرکت AMD از نسل جدید پردازنده های خود موسوم به Threadripper رونمایی کرد که تا 32 هسته قابلیت ارتقا دارد.

رونمایی از اولین پردازنده 32 هسته ای جهان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، شرکت AMD از پردازنده های نسل سوم خود با نام کامل Ryzen Threadripper رونمایی نموده است که با معماری 7 نانومتری موسوم به Zen 2 ساخته شده است و عملکرد آن بسیار چشمگیر به نظر می رسد.

این شرکت مانند گذشته دو نوع 24 و 32 هسته ای را این بار با نام های TR 3960X و TR 3970X با سرعت های 3.8 و 3.7 گیگاهرتز و حداکثر سرعت تقویتی 4.5 گیگاهرتز معرفی کرد.

این تراشه ها و مادربردها بیشتر برای سازندگان محتوا ساخته شده است، زیرا هسته های اضافی و پهنای باند بالاتر PCIe 4.0 به گیمرها چندان یاری نمی نمایند.

گفته می گردد AMD با عرضه این تراشه های جدید تراشه های رقیب اصلی خود یعنی شرکت اینتل را به چالش کشیده است. البته تراشه های AMD نسبت به اینتل مصرف برق بیشتری دارند و این یک مزیت برای پردازنده های اینتل است.

همچنین در حوزه بازی های رایانه ای، تراشه های اینتل هنوز هم احتمالا Threadrippers را به خصوص طی کار طولانی مدت شکست می دهند.

همچنین قابل توجه است که این دو تراشه جدید از سوکت های قدیمی پشتیبانی نمی نمایند، بنابراین نمی توان آنها را در مادربردهای با سوکت sTR4 استفاده کرد.

کارشناسان امیدوار بودند که با توجه به شایعات با نسخه 64 هسته ای روبرو شوند، اما گویا این اتفاق هنوز عملی نشده است.

تراشه های Threadripper ارزان قیمت نخواهند بود، اما قطعا هزینه ای به مراتب کمتر از تراشه های 24 هسته یا بیشتر اینتل دارند.

شرکت AMD هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این پردازنده ها اعلام ننموده است، اما پردازنده 24 هسته ای با قیمت 1399 و نسخه 32 هسته ای با قیمت 1999 دلار عرضه خواهد شد.

برای مقایسه باید گفت که پردازنده 18 هسته ای اینتل حدود 1979 دلار قیمت دارد.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15381

به "رونمایی از اولین پردازنده 32 هسته ای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اولین پردازنده 32 هسته ای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید