سیاست های رفتاری فیسبوک اعتراض دانشمندان را به دنبال داشت

به گزارش بلاگ پو، شرکت فیسبوک پس از افزایش اعتراض ها به سیاست های رفتاری خود، حساب کاربری 190 فرد نژادپرست را از صفحات این شبکه مجازی حذف کرد.

سیاست های رفتاری فیسبوک اعتراض دانشمندان را به دنبال داشت

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ، به نظر می آید که مسائل شرکت فیسبوک پایانی به خود نخواهد دید، پس از پشت سر گذاشتن پرونده های رسوایی بسیار این شرکت در رابطه با فاش شدن اطلاعات کاربران، فیسبوک حالا درگیر جنجال جدیدی شده است.

اقدام اخیر مارک زاکربرگ مبنی بر حفظ پست خشونت آمیز دونالد ترامپ واکنش های منفی زیادی را به دنبال داشت و حالا حتی دانشمندانی که با حمایت مالی مدیرعامل فیسبوک فعالیت می کنند نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

بیش از 140 دانشمند از گروه های بشر محبت آمیز که توسط زاکربرگ حمایت مالی می شوند با ارسال نامه ای به این فرد تصمیمات اخیر مبنی بر عدم حذف پست دونالد ترامپ را مورد نقد قرار داده اند. در این نامه نوشته شده است: به عنوان دانشمند جامعه، وظیفه ما یافتن جهت های جدید برای ساخت دنیایی بهتر است. انتشار پست های خشن با لحنی بی ادبانه کاملاً با اهداف ما مخالف است در نتیجه ما نگران برنامه ها و سیاست شرکت فیسبوک هستیم.

در این نامه با اشاره به حرف ترامپ که گفته بود: وقتی غارت توسط مردم صورت گیرد، تیراندازی ما هم شروع می شود ابراز تأسف شد و دانشمندان نوشتند: چنین جملاتی به طور واضح ترویجی برای ابراز خشونت هستند. این افراد در ادامه از مدیرعامل شرکت فیسبوک درخواست تجدید نظر در سیاست های شبکه مجازی او را کردند. در همین حال شرکت مذکور تصمیم گرفته تا شرایط را کمی تحت کنترل خود قرار دهد و به نحوی اعتماد مردم را به خود بازگرداند.

فیسبوک طی اقدام اخیر خود 190 حساب کاربری متخلف که متعلق به گروه های سفیدپوست نژادپرست بود را از صفحات خود حذف کرد. طبق ادعای فیسبوک این حساب های کاربری سعی داشتند تا با ترویج خشونت و نژادپرستی شرایط موجود را بدتر کنند و به شهروندان مخالف نژادپرستی آسیب برسانند. همچنین گفته می شود گروه هایی که چنین کاربرانی را در خود جای می داد حذف شده اند. اما شواهد حاکی از آن است که کاربران متخلف با ساخت حساب های کاربری جدید سعی دارند اهداف خود را عملی کنند. از این رو شرکت فیسبوک گفت که در حال توسعه کنترل و مدیریت نظارت بر محتوای بارگذاری شده توسط کاربران است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29554

به "سیاست های رفتاری فیسبوک اعتراض دانشمندان را به دنبال داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های رفتاری فیسبوک اعتراض دانشمندان را به دنبال داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید