مخالفت نمایندگان با تبدیل سرخس، دوغارون و مازندران به منطقه ها آزاد

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - موضوع تبدیل سرخس، دوغارون و مازندران به منطقه ها آزاد تجاری صنعتی در نشست علنی امروز مورد بحث نمایندگان قرار گرفت ولی در نهایت نمایندگان با آن مخالفت کردند.

مخالفت نمایندگان با تبدیل سرخس، دوغارون و مازندران به منطقه ها آزاد

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه ها آزاد تجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران اعاده شده از شورای نگهبان، با این گزارش با 111 رأی موافق، 91 رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

پس از آن براساس آیین نامه داخلی مجلس پیشنهادات جایگزین نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت که در این رابطه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس یازدهم پیشنهاد جایگزینی عبارت مدیریت مستقل به جای مدیریت واحد را مطرح و در تشریح آن گفت: سرخس و دوغارون هر دو وابسته و تحت مدیریت آستان قدس رضوی هستند و از زیرساخت های مناسبی برخوردار هستند. پیشنهاد ما تغییر عبارت مدیریت واحد به عبارت مدیریت مستقل است و با این موضوع ابهام شورای نگهبان رفع می شود.

همچنین محسن زنگنه در مخالفت با پیشنهاد امیرآبادی گفت: در این موضوع دو ابهام وجود دارد، اولا اینکه برای هر کدام از این منطقه ها باید به صورت جداگانه رأی گیری شود و دوم اینکه مشکل این منطقه ها با تغییر عبارت مدیریت واحد یا مدیریت مستقل حل نمی شود. مسائل و مسائل کشور با تشکیل منطقه ها آزاد اصلاح نمی شود، خواهشمندیم این موضوع به کمیسیون بازگردانده شود.

در ادامه علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس تاکید کرد: طبق آیین نامه نمی توان این مطلب را به کمیسیون بازگرداند.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی هم در ادامه اسم کرد: اصلاح قانون منطقه ها آزاد از مجلس دهم در دستور کار کمیسیون اقتصادی همواره وجود داشته و دغدغه اعضای کمیسیون اقتصادی بوده است.

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس هم ضمن موافقت با پیشنهاد امیرآبادی اسم کرد: این منطقه ها تجاری صنعتی مطرح شده، زیرساخت های مناسب را دارند و استان های مختلف را هم می تواند به شکوفایی اقتصادی برساند.

نمایندگان با 101 رأی موافق، 104 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن با این پیشنهاد امیرآبادی فراهانی مخالفت کردند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55522

به "مخالفت نمایندگان با تبدیل سرخس، دوغارون و مازندران به منطقه ها آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت نمایندگان با تبدیل سرخس، دوغارون و مازندران به منطقه ها آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید