نقش راهبردی شوراهای اجرایی در تدوین سیاست های کلان هلال احمر

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شوراهای اجرایی و بازرسان انتخاب شده توسط داوطلبان، در تدوین سیاست های کلان و راهبردهای هلال احمر نقش ویژه ای ایفا می نمایند.

نقش راهبردی شوراهای اجرایی در تدوین سیاست های کلان هلال احمر

شهرام میرزایی دیروز (23 خرداد) در حاشیه برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر استان زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان این که نامزدهای مورد نظر و منتخب داوطلبان، جوانان و امدادگران در هفت شعبه جمعیت هلال احمر استان زنجان انتخاب و اسامی اعضای شوراهای اجرایی و بازرسان شهرستان ها در صندوق های اخذ رای انداخته شد، اظهار کرد: شهرستان های ابهر، خرم دره، طارم، خدابنده، ماه نشان، ایجرود و زنجان شاهد حضور اعضای خود برای انتخاب اعضای شوراهای اجرایی و بازرسان جمعیت هلال احمر شهرستان ها بودند.

وی با بیان این که به موجب اساسنامه جمعیت هلال احمر، انتخابات مجامع هر چهار سال یک بار برگزار می گردد، توضیح داد: شوراهای اجرایی و بازرسان انتخاب شده توسط داوطلبان، در تدوین سیاست های کلان و راهبردهای هلال احمر نقش ویژه ای ایفا می نمایند و در سرانجام هر سال نیز تنظیم ترازنامه و برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر استان در هفت شهرستان بر عهده شورای اجرایی و بازرس خواهد بود.

این مسئول با اشاره به این که پس از این مرحله، مرحله دوم انتخابات مجامع استان زنجان برگزار و از بین نامزدهایی که رای بیاورند 16 نفر در قالب مجمع عمومی استان، تشکیل جلسه داده و از میان خود، چهار نفر را به عنوان هیئت مدیره و دو نفر بازرس انتخاب می نمایند، اضافه کرد: مرحله سوم این انتخابات نیز مجمع عمومی جمعیت هلال احمر سراسر کشور است که چهار نفر هیئت مدیره استانی به مرحله کشوری راه یافته با کسب بیشترین رای به شورای عالی جمعیت راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: هفت نفر از اعضای داوطلب هلال احمر از سراسر کشور به عنوان عضو شورای عالی جمعیت انتخاب خواهند شد.

میرزایی از هلال احمر به عنوان عظیم ترین نهاد عمومی مردمی در کشور یاد کرد و گفت: اساس کار در هلال احمر، داوطلب محوری است، لذا حضور و مشارکت داوطلبان در فعالیت های آینده جمعیت مثمرثمر خواهد بود و خدمات عام المنفعه و داوطلبانه بهتری را شاهد خواهیم بود.

این مسئول با یادآوری اینکه برای انتخابات این دوره 82 نفر کاندیدا حضور داشتند که از بین این تعداد باید اعضای شورای اجرایی شهرستان ها انتخاب می شدند، مطرح نمود: نقشی که اساسنامه جمعیت هلال احمر برای این افراد تدوین نموده، شامل تدوین سیاست های کلان جمعیت، مشخص راهبردهای پیشبرد اهداف جمعیت و نیز تصویب ترازنامه و تنظیم برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر شهرستان ها است.

وی اظهار داشت: همچنین از بین افرادی که برای ریاست شورای جمعیت هلال احمر کاندیدا هستند، تعداد دو نفر به مدیرعامل استان معرفی می شوند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28059

به "نقش راهبردی شوراهای اجرایی در تدوین سیاست های کلان هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش راهبردی شوراهای اجرایی در تدوین سیاست های کلان هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید