هواپیمایی نروژ سفارش خرید 97 فروند بوئینگ را لغو کرد

به گزارش بلاگ پو، شرکت هواپیمایی نروژ اعلام نمود که این شرکت خرید 97 فروند هواپیمای 737 مکس و دریم لاینر را لغو نموده است.

هواپیمایی نروژ سفارش خرید 97 فروند بوئینگ را لغو کرد

به گزارش مالی خبرنگاران، شرکت هواپیمایی نروژ، اعلام نمود که خرید 97 ففرایند هواپیمای بوئینگ 737 مکس و دریم لاینر را لغو نموده و میخواهد به خاطر زمین گیر ماندن هواپیما های بوئینگ 737 مکس خود از شرکت هواپیماساز آمریکایی خسارت دریافت کند.

به گزارش رویترز، این شرکت هواپیمایی همچنین مدعی شده که موتور های هواپیما های 787 که پیشتر از بوئینگ تحویل گرفته نقص فنی داشته اند.

بر همین اساس هواپیمایی نروژ سفارش 92 بوئینگ 737 مکس و 5 ففرایند 787 دریم لاینر به همراه توافق دریافت خدمات طلایی از بوئینگ را لغو نموده است.

این در حالی است که بوئینگ از دیروز فرایند تست هواپیما های 737 مکس خود را با حضور کارشناسان سازمان هوانوردی فدرال آمریکا برای دریافت دوباره مجوز پرواز آن ها آغاز نموده است.

هواپیمایی نروژ گفته که در کنار لغو سفارش خرید از بوئینگ برای پس دریافت پیش پرداخت سفارش و خسارت زمین گیر ماندن بوئینگ های 737 مکس و نقص فنی موتور های هواپیمای 787 شکایت نموده است.

بوئینگ پیشتر گفته بود در حال همکاری با هواپیمایی نروژ برای حل چالش های پیش رو در شرایط بحران زده کنونی است.

بنا به بیانیه ارائه شده از سوی هواپیمایی نروژ موتور های هواپیما های دریم لاینر به نام ترنت 1000 توسط رولز رویس انگلیس فراوری شده و ممکن است شرکت هواپیمایی علیه این شرکت انگلیسی هم اعلام دعوی قضایی کند.

شرکت هواپیمایی نروژ حتی پیش از آغاز کرونا هم با مسائل جدی دست و پنجه نرم می کرد و حالا شیوع ویروس صنعت هواپیمایی دنیا را به زانو درآورده است.

به خاطر دو مورد سقوط، پرواز هواپیما های 737 مکس از مارس سال گذشته در سراسر دنیا ممنوع شده است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29612

به "هواپیمایی نروژ سفارش خرید 97 فروند بوئینگ را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی نروژ سفارش خرید 97 فروند بوئینگ را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید