گوش کردن به گفتگوهای تلفنی ترامپ ممنوع! ، تمهید کاخ سفید برای تکرار نشدن اوکراین گیت

به گزارش بلاگ پو، دستیاران ارشد دانلد ترامپ برای جلوگیری از تکرار رسوایی اوکراین گیت تمهیدی اندیشیده اند تا تعداد کسانی که گفتگوهای رئیس جمهوری آمریکا را با رهبران خارجی می شنوند بسیار محدود گردد.

گوش کردن به گفتگوهای تلفنی ترامپ ممنوع! ، تمهید کاخ سفید برای تکرار نشدن اوکراین گیت

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، پس از آنکه گفتگوی تلفنی تابستان گذشته ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین به ماجرای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا انجامید، حالا تعداد کسانی که در جریان گفتگوهای تلفنی یا متن مکالمه های ترامپ با رهبران خارجی قرار می گیرند، بسیار محدود شده است.

از سوی دیگر، دسترسی به متن مکالمه های ترامپ با رهبران خارجی درون کاخ سفید چنان سخت خواهد شد که اطلاعات به بیرون از دیوارهای محل اقامت رئیس جمهوری آمریکا درز نکند. یکی از مقام های رسمی کاخ سفید در این باره گفت: هیچکس اجازه ندارد به تماس ها گوش کند یا دسترسی داشته باشد. پس از فرار کردن اسب، در انبار رسما بسته شده است.

در همین دولت ترامپ و در دوران رئیسان جمهوری پیشین آمریکا تعداد کسانی که می توانستند به مکالمه های رئیس دولت با رهبران خارجی گوش نمایند، زیاد بود. بر اساس فرمانی که ترامپ تازگی ها صادر نموده، فقط چند نفر در جریان تماس های خارجی او قرار می گیرند که شامل افراد تاییدشده از سوی مشاور امنیت ملی است. خود رابرت اوبراین همراه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و میک مولاوینی، رئیس کارکنان کاخ سفید در این گفتگوهای مهم کنار ترامپ هستند.

از دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا ژنرال کیت کلاگ (مشاور امنیت ملی) تنها نماینده حاضر در دفتر ترامپ است. بعضی مقام های کاخ سفید این تصمیم ترامپ را به شوخی قانون ویندمن نام نهاده اند. کلنل الکساندر ویندمن مدیر حوزه اوکراین در شورای امنیت ملی آمریکاست که پس از شنیدن گفتگوی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین در 25 ژوییه، نگران شد و نکته های مهم و حیاتی آن را به آگاهی وکلای شورای امنیت ملی رساند.

ویندمن ماه گذشته در کمیته اطلاعات کنگره شهادت داد و گفت که گفتگوی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین نامناسب و تهدید علیه امنیت ملی آمریکا بوده است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17802

به "گوش کردن به گفتگوهای تلفنی ترامپ ممنوع! ، تمهید کاخ سفید برای تکرار نشدن اوکراین گیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوش کردن به گفتگوهای تلفنی ترامپ ممنوع! ، تمهید کاخ سفید برای تکرار نشدن اوکراین گیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید