52 مزدور یمنی در الضالع کشته و زخمی شدند

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله از کشته و زخمی شدن بیش از 52 تن از نیروهای ائتلاف عربستانی ضد یمن در درگیری ها برای مقابله با پیشروی گسترده آنها در چند جهت به سمت پایگاه های نیروهای مسلح یمنی در الضالع واقع در جنوب یمن خبر داد. همچنین انصارالله آمار نقض های ائتلاف عربی در ماه آوریل در حدیده را منتشر کرد، المسیره نیز از جنایت جدید مزدوران یمنی پرده برداشت.

52 مزدور یمنی در الضالع کشته و زخمی شدند

شبکه ماهواره ای المسیره وابسته به انصارالله اعلام کرد، در تیراندازی شامگاه سه شنبه مزدوران دشمن در تعز یک شهروند یمنی به شهادت رسیده و همسر او به همراه پنج تن دیگر از اعضای خانواده اش زخمی شدند.

بر اساس گزارش این شبکه، مزدوران دشمن در منطقه البیرین در المعافر واقع در غرب شهر تعز آغاز به تیراندازی به سمت خودروی یکی از شهروندان کردند که به کشته شدن این شهروند و زخمی شدن شش تن دیگر از اعضای خانواده اش انجامید.

جمعه گذشته نیز در حمله خمپاره ای مزدوران دشمن به منازل شهروندان در منطقه الربیعی در التعزیه واقع در استان تعز، یک زن به شهادت رسیده و سه زن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، طبق آمار منتشر شده از سوی اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی برای رصد موارد نقض آتش بس از سوی دشمن در استان حدیده، تعداد این نقض ها در آوریل گذشته به 2787 مورد رسیده است.

براساس این گزارش، موارد نقض شامل 17 حمله به مراکز نظارت کیلو16، سیتس ماکس و الخامری، پرواز 29 فروند جنگنده در حریم هوایی مناطق الجبلیه، المنظر، کیلو16 و دو خیابان صنعا و الخمسین، شهر محاصره شده الدریهمی و شهرهای حیس، شهر الشعب، المراوعه و الصلیف و همچنین حمله هوایی به شهر المراوعه هستند.

بر اساس همین آمار در مدت اعلام شده، 65 فروند هواپیمای جاسوسی بر فراز شهر الجاح، حسی، الفازه، الدریهمی، الشعب، الصلیف و جزیره کمران و دو خیابان صنعا و الخمسین، مناطق کیلو16، المنظر و الجبلیه به پرواز در آمدند.

طبق آمار، نیروهای دشمن 24 کمین جنگی در خیابان الخمسین، منطقه کیلو16، شهرهای الدریهمی، الفازه و حیس ایجاد کردند، آنها در این مدت 751 حمله توپخانه ای و راکتی با استفاده از 3988 خمپاره و راکت و 1863 بار تیراندازی انجام داده و توافقنامه را نقض کردند.

همچنین یک منبع نظامی از تداوم تجاوزات نیروهای ائتلاف عربی در نقض آتش بس در حدیده خبر داد.

این منبع گفت: نیروهای ائتلاف عربی 85 بار توافقنامه سوئد را در حدیده نقض کردند، آنها مناطق تحت کنترل نیروهای دولت صنعا را با حدود 100 عدد خمپاره هدف قرار دادند و همزمان دو جنگنده نیز در منطقه به پرواز درآمدند، از سوی دیگر آنها نیروهای وابسته به دولت صنعا را به نقض توافقنامه سوئد و آغاز حملات متعدد در الدریهمی و التحیتا متهم کردند.

از سوی دیگر، یحیی سریع، سخنگوی این نیروها اظهار کرد: مقابله با پیشروی نیروهای ائتلاف عربی در منطقه باب غلق در الضالع چند ساعت ادامه داشت و در این درگیری خسارات بزرگی به مهمات نیروهای مهاجم وارد شده و بیش از 52 تن از آنها در این درگیری کشته و زخمی شدند.

سریع در ادامه گفت: همزمان با این عملیات، پیشروی و نفوذ بخش دیگری از این نیروها به سمت پایگاه های نیروهای یمنی در اطراف کوه قیس در منطقه مرزی جیزان نیز دفع شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: جنگنده های دشمن 25 بار مناطق مختلف استان های مأرب، الجوف و صعده را هدف قرار دادند.،ایسنا

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25767

به "52 مزدور یمنی در الضالع کشته و زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 مزدور یمنی در الضالع کشته و زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید